GFS 2009 Čemu se zasmějete tentokrát Výsledky festivalu festivalové NOVIN(k)Y video
STALO SE
SEDMÝ DEN |
Ano, soutěžní klání sice skončilo, ale zábava pokračuje. Galavečer smíchu vás, doufejme, také pobaví, ale především nabídne výsledky IX. ročníku GRAND Festivalu smíchu. Konečně se dozvíte odpovědi na otázky: Která komedie si odveze cenu Komedie roku 2008? Kteří herci nejvíce zaujali porotu? A jak rozhodli diváci? Co oslovilo studentskou porotu? Loňským Galavečerem vás provedli Marián Labuda s Láďou Špinerem a Petrou Janečkovou, letošním konferenciérem bude Josef Dvořák.
Zítřejší zábavu si již budete muset naplánovat sami, ale věříme, že po týdenní dávce legrace, komiky, vtipů a gagů se vám smích z tváře dlouho neztratí. Kdyby se tak přesto stalo, jsme tu pro vás s nabídkou kvalitních komedií, které máme na repertoáru nebo které právě zkoušíme. Přejeme vám zábavný celý rok a těšíme se na shledanou v příštím jubilejním X. ročníku GRAND Festivalu smíchu!
Rozhovor s představitelem falešné Charleyovy tety, Igorem Ondříčkem.
Igor Ondříček
Role lorda Babberleyho je velmi vrstevnatá, protože
je v ní potřeba hrát samotného Babbse, Babbse v sukních a Babbse coby
tetičku. Co bylo na jejím nastudování nejtěžší?
Mně na ní vlastně nepřišlo nic těžkého, protože to celé vzniklo jaksi
samovolně a zkoušení bylo neuvěřitelně pohodové a zábavné, a navíc se na něm
sešla výborná parta lidí, takže mám dojem, že si to na jevišti někdy užíváme
snad víc než diváci. Je to fajn, když člověka jednou za čas potká taková
inscenace... I když nejtěžší asi bylo to, že jsem se ze začátku strašně
styděl hrát ženu. Styděl jsem se zkoušet kostýmy v krejčovně, musel jsem u
toho být vždycky sám a představa, že jednou tak budu muset vylézt na
jeviště, byla opravdu strašná. Ale nakonec mě to přešlo, když jsem si
uvědomil, že se člověk nesmí bát být nestoudný.
První představitel Charleyovy tety, anglický herec
W. S. Penley hrál roli Babbse 14 let. Nejslavnější český představitel,
Lubomír Lipský ji odehrál 248x a stejně tak Jan Hrušínský se v dané roli
objevil víc jak 300x během dvanácti let. A zdá se, že Gustav Skála
dlouhověké komedie dělat umí, Brouka v hlavě hrajete v Městském divadle Brno
už třináctou sezónu. Nemáš strach, že v roli Babbse zestárneš? Jak dlouho se
dá hrát role, aby herce ještě bavila?
O tom jsme se zrovna bavili, protože jsme měli premiéru v prosinci 2007,
a tady na festivalu budeme, tuším, hrát už 64. reprízu, takže divácký zájem
je obrovský A jestli Charleyovu tetu potká osud Brouka v hlavě, kterého
hrajeme třináct let, tak nevím, jak to budeme s klukama dělat, protože
všichni tři hrajeme studenty. Naštěstí o mně se říká, že jeho lordstvo
studuje už patnáct let, takže jsem říkal Petru Štěpánovi, že prostě bude
muset každou sezónu rok přidat. Ale jak budou oni třeba ve čtyřiceti hrát
čerstvé absolventy, nevím. Ale zase si říkám, že když to hrál pan Lipský
tak dlouho, tak to taky čtyřicet let ještě vydržím. Ovšem jestli mě to bude
pořád ještě bavit, si představit nedokážu. To snad ani nejde. Leda, že by to
byl spíš pak happening.
Do Pardubic jezdíš nejen na festival poměrně
pravidelně. Jaký máš k nim a místnímu divadlu vztah?
Já jsem v Pardubicích dvakrát hostoval. Dostal jsem zde hned svou první
roli po ukončení JAMU, Švandu ve Strakonickém dudákovi, což bylo moje první
a poslední setkání s českou klasikou. A pak jsem tady ještě dělal Woodyho
v Divotvorném hrnci a od té doby tu mám spoustu kamarádů, a i když se už teď
kvůli pracovnímu vytížení, jak mému, tak jejich, tak často nestýkáme,
jezdili jsme spolu deset let na dovolené a opravdu jsem zde zažil krásné i
krušné chvíle.
A poslední otázka – jak se cítíš na podpatcích?
Přepadám dopředu, což prý ženy umí vyrovnávat. A taky mi někdo říkal, že
ženy na podpatcích našlapují na špičku, jenže já chodím pořád přes patu,
takže už jsem za tu dobu zničil troje boty.
jš
|
Kmotrem poslední soutěžní komedie Charleyova teta Městského divadla Brno byl Vlastimil Harapes…
Jak se vám líbilo představení?
Líbilo se mi moc, viděl jsem trochu jinou verzi na Kladně. Muzika byla
identická, výkony herců báječné, výborné kostýmy… Vše nahrává tomu, aby to
bylo zdařilé představení.
Už jste někdy hrál ženskou postavu?
Ne ne, nikdo to ode mne nechtěl.
Několikrát jste spolupracoval s Marií Poledňákovou,
jak se vám s ní spolupracovalo?
Určitě báječně, ona je úžasná, skvělá, bezvadná… Navíc šarmantní a milá,
natáčení s ní bylo úžasné.
Co děláte, když zrovna nepracujete?
Já mám pocit, že jsem nikdy nepracoval. Jako kdybych do práce nikdy
nechodil. Dělám to, co mě baví, co je mým koníčkem, a ještě mi za to platí.
A to je to největší štěstí.
Který z pracovních koníčků preferujete?
Na prvním místě by byl určitě tanec, ale taky zpěv. Celá naše rodina
odnepaměti zpívá.
Je nějaká role, kterou máte vysněnou a kterou jste
si ještě nezahrál?
Ne ne, nikdy jsem nepřemýšlel tímhle způsobem. Jde spíše o nabídku,
jakou roli potřebují a jaká role mi vyhovuje, to je dosti důležité. Nějaký
sen jsem nikdy neměl…
Co plánujete do budoucna?
Teď jsme začali v libereckém divadle studovat Marii Antoanetu, já
ztvárním markýze Du Poa. Je to pohybová záležitost s baletem libereckého
divadla, napůl herecká a napůl taneční záležitost. Samozřejmě nyní už
netančím, jako by mi bylo dvacet…
U jaké práce vám bylo líto, že už končí?
Jsem fatalista. Vždycky něco krásného končí a něco nového a krásného
začíná.
ld – hn