Úvodní stránka Festivalu FÓRFEST festivalové NOVIN(k)Y Výsledky Festivalu fotogalerie
|
Machiavelliho komedie Mandragora pražského Švandova divadla ukáže, co se může stát, když pod prudkým italským sluncem začnou řádit hormony.
Páteční dopoledne bude nejnabitější z celého festivalu,
studenty totiž čekají hned tři představení! Od devíti a jedenácti hodin se
v Městském divadle odehrají Foglarovy nesmrtelné
Rychlé šípy v podání
brněnského Loutkového divadla Radost a v deset hodin začne na Hronovické
scéně klasická veselohra PopRadek Smetanak na laguně, kterou studenti Janáčkovy
konzervatoře z Ostravy převedli do žánru hudební komedie.
Na pátou hodinu odpolední Vás pak pozveme do Jevištní
zkušebny, kde si nenechte ujít bláznivou grotesku
Brýle Eltona Johna
ostravské Komorní scény Aréna, kterou uvádíme v sekci „Divadlo na vlastní
nebezpečí“. Lákavý název, lákavá sekce! Co se asi na jevišti bude dít…?
Od sedmi večer v Městském divadle se do soutěžního
klání zapojí festivalovému publiku známé Slovácké divadlo Uherské Hradiště –
tentokrát na Vaše bránice zaútočí situační komedií
1+2=6 (Jeden a dvě je
šest).
|
|
|
|
|
|
|
Kmotrem středečního představení Vějíř divadla F. X. Šaldy Liberec byl pardubický rodák, herec Jan Přeučil. Když se tento gentleman objevil na jevišti a smeknul svůj klobouk, většina dam v hledišti obdivem jen zavzdychala.
Jak vzpomínáte na své rodné město a především na
pardubické divadlo?
V Pardubicích jsme několikrát hostovali s Divadlem Na
zábradlí a vždycky to bylo velmi příjemné. Také jsme tady v divadle točili
několik rozhlasových inscenací přímo s diváky. To bylo nesmírně zajímavé,
protože natáčení živého představení je vždy lepší, než když točíte ve
studiu. Na Pardubice mám opravdu spoustu krásných vzpomínek.
Jak se vám líbilo liberecké představení, jehož jste byl
kmotrem?
Především jsem byl velice rád, když mě pan ředitel
Východočeského divadla oslovil, abych při této příležitosti do Pardubic
přijel. Opravdu moc rád jsem jeho nabídku přijal.
Kritici a odborná veřejnost mohou mít na toto
představení nejrůznější názory, ale já si myslím, že nejdůležitější je
nasazení, s jakým herci celé představení odehráli. Shodou okolností je mezi
nimi většina mých studentů. Všichni hráli opravdu s velkou vervou, a toho si
právě velice cením. Hráli totiž, jak se říká, až na doraz. A asi
nejdůležitější je, jestliže může divák odejít z tohoto představení a říct
si, bylo mi chvilku dobře, bylo mi chvilku příjemně, prožil jsem příjemný
večer. To je totiž to cenné, to je magie divadla, která je opravdu
nezastupitelná.
Co vás v divadle nejvíc pobaví? Čemu se rád zasmějete?
Mám rád především anglický humor, ten shawovský,
wildeovský. Preferuji spíše inteligentní humor.
V jaké inscenaci vás nyní mohou diváci vidět?
V současnosti dohrávám v Divadle Metro, kde jsem si rád
zahrál v inscenacích Nevidím to černě a v Polední šanci Gustava Skály. Ale
velmi mě potěšilo, když jsem dostal nabídku od kolegů z Ypsilonky, kde Jan
Schmidt, ředitel divadla, spolu s Jurkem Neumannem objevil velice zajímavou
a do té doby naprosto opomíjenou hru Marka Twaina, Vdovou proti své vůli, ke
které se její autor ani nehlásil, protože měl pocit, že se mu nepovedla.
Světová premiéra této hry byla 20. prosince 2007. Jde o komedii s převleky,
v níž je oklamán zloduch, kterého hraji já. Díky tvořivosti souboru
Ypsilonky se ze hry stala milá a příjemná inscenace plná krásných písniček.
Jsem moc rád, že mohu s tímto divadlem spolupracovat, je to pro mě velmi
obohacující zkušenost.
az
Povídá kamarád kamarádovi: „Tak jsem byl nechat utratit
svého psa.“
Druhý na to udiveně: „Byl vzteklej?“
„No, nadšenej nebyl!“
Náš finálový fór můžete ohodnotit na našich stránkách i na anketních lístcích v divadle.
|
Zástup školáků v úterý dopoledne před Hronovickou scénou nevěstil nic dobrého. Inscenace Divadla DISK s názvem Láska vole a rozervaní teenageři v hledišti? Nakonec se toto spojení ukázalo jako ideální.
Autor pro DISK napsaného textu Petr Kolečko totiž vypráví pomocí občas až banálních, jindy neotřelých motivů o problémech mládeže, totiž o mindrácích, hledání lásky, nefungujících vztazích v rodině apod. Jenže co hlavně, mluví nejen o teenagerech, ale také jejich jazykem. Padají tak výrazy jako „stejdž“ nebo „vytuněný“, mluví se vulgárně, za výpovědí často následuje „vole“. Většina dění se odehrává v zákulisí koncertu – „bekstejdži“, kde stojí bicí souprava, kožená sedačka a lednička, nejčastější rekvizitu představuje basa piv a otvírák. Mezi postavy patří – vedle kapely punkerů včele s drsnou Tequilou – rusky mluvící manažer, jeho pudl s tajemstvím a obřím rudým falosem, dvojice ječivých fanynek nebo hudební skupina „vystajlovaných šampónů“ skládající se z krásných mladých lidí, jež občas při hovoru zatančí kus choreografie. Tuto obdobu Luneticu či Black Milk s punkovou kapelou spojuje, jak se ukáže, nejen manažer a smlouva na společné turné...
Scéna z prázdných pivních bas, živá hudba, „týpci s hláškami“, teenagerům sympatická nadsázka, drzost i jistá dávka zvláštní poetiky a shakespearovského blankversu... „Láska vole? Zážitek, vole!“ nadepsali by dle reakcí alespoň někteří ze školáků obligátní slohovou práci na téma návštěva v divadle. Kdyby jim ji pedagogové tentokrát měli odvahu zadat.
hah
Copyright © 2000-2024, VČD Pardubice. Všechna práva vyhrazena.
Východočeské divadlo Pardubice, U Divadla 50, 531 62 Pardubice, tel: 466 616 411
e-mail: vcd@vcd.cz •  další kontakty •  správce webu
Obchodní oddělení, vstupenky, předplatné - tel. 466 616 432, večerní pokladna - 466 616 430, e-mail: obchod@vcd.cz