VÝCHODOČESKÉ DIVADLO PARDUBICE
Východočeské divadlo Pardubice v příští sezóně uvede sedm nových titulů
Východočeské divadlo Pardubice (VČD) zveřejnilo dramaturgický plán své 113. sezóny, během níž divákům předloží šest titulů v Městském divadle a jeden na Malé scéně ve dvoře.
Kmenový režisér VČD Petr Novotný připravuje Makropulos musical – muzikálovou adaptaci známého dramatu Karla Čapka o marnivé a marné touze po věčném mládí a nesmrtelnosti, na které pracuje s hudebním skladatelem Ondřejem Soukupem a textařkou Gabrielou Osvaldovou. Dále ho v sezóně 2022/23 čeká zkoušení hry úspěšného izraelského autora Gura Korena Postižení. „Černá komedie, v níž se propojí svět jedné mafiánské rodiny a členů divadelního souboru ‚lidí se zvláštními potřebami’, balancuje na hraně korektnosti a originálním způsobem boří stereotypy a mýty o lidech s hendikepem,“ prozrazuje dramaturgyně Jana Uherová.
Českou premiéru bude mít na pardubických divadelních prknech komedie Alana Ayckbourna o mezilidských vztazích Intimní rizika na veřejných místech, kterou bude režírovat Petr Štindl, jenž se zde už představil úspěšnou komedií Společenstvo vlastníků.
Jímavou grotesku Kdo se bojí Beatles? o frustracích středního věku napsal jeden z nejvýraznějších slovenských dramatiků Viliam Klimáček pro Slovenské národní divadlo. Na české scéně se doposud neobjevila, a to právě ve VČD napraví režisér Filip Nuckolls, který tu režíroval vynikající inscenace Lovecké scény z Dolního Bavorska a Až ustane déšť.
Hororovou grotesku Myši Natalie Mooshabrové na motivy psychologicko-sociálního románu Ladislava Fukse chystá mladá režisérka Kasha Jandáčková, která se ve VČD poprvé uvedla inscenací Podivný případ se psem. „Téměř detektivní příběh záhadné chudé vdovy, trýzněné vlastními dětmi, je jako stvořený pro divadlo – je plný napětí, tajemných postav a zlověstných záhad, které nás navíc často zavedou na mylnou stopu. Tíživé existenciální téma konfliktu člověka a osudu Fuks mistrně vyvažuje nečekaným humorem absurdních situací i dialogů a celé dílo korunuje vskutku překvapivou pointou,“ říká dramaturgyně Anna Hlaváčková.
Kabaret Arnošta Goldflama U Hitlerů v kuchyni měli diváci VČD zhlédnout už v roce 2020, pandemie covidu ho však posunula až do nadcházející sezóny. Groteskní výjevy ze života vůdce, plné černého humoru a nekorektních vtipů doprovázené písněmi skupiny Tiger Lillies, bude režírovat Miroslav Hanuš.
Režisér Michal Przebinda si pro svou práci na Malé scéně ve dvoře vybral text Stephena Sachse Kalifornská mlha. „Diváky čeká vyhrocený dialog krajně odlišných osobností, který pohne žebříčkem hodnot na obou stranách. Svedou ho spolu bývalá barmanka žijící v kempu na periferii a bývalý ředitel Metropolitního muzea umění. Bouřlivý duel mezi škrobeným intelektuálem a svéráznou ženou z okraje společnosti odhalí nečekaná tajemství a počáteční konverzační žánr se rozpoutá do napínavého thrilleru,“ slibuje dramaturgyně Jana Pithartová.
Kmenový režisér VČD Petr Novotný připravuje Makropulos musical – muzikálovou adaptaci známého dramatu Karla Čapka o marnivé a marné touze po věčném mládí a nesmrtelnosti, na které pracuje s hudebním skladatelem Ondřejem Soukupem a textařkou Gabrielou Osvaldovou. Dále ho v sezóně 2022/23 čeká zkoušení hry úspěšného izraelského autora Gura Korena Postižení. „Černá komedie, v níž se propojí svět jedné mafiánské rodiny a členů divadelního souboru ‚lidí se zvláštními potřebami’, balancuje na hraně korektnosti a originálním způsobem boří stereotypy a mýty o lidech s hendikepem,“ prozrazuje dramaturgyně Jana Uherová.
Českou premiéru bude mít na pardubických divadelních prknech komedie Alana Ayckbourna o mezilidských vztazích Intimní rizika na veřejných místech, kterou bude režírovat Petr Štindl, jenž se zde už představil úspěšnou komedií Společenstvo vlastníků.
Jímavou grotesku Kdo se bojí Beatles? o frustracích středního věku napsal jeden z nejvýraznějších slovenských dramatiků Viliam Klimáček pro Slovenské národní divadlo. Na české scéně se doposud neobjevila, a to právě ve VČD napraví režisér Filip Nuckolls, který tu režíroval vynikající inscenace Lovecké scény z Dolního Bavorska a Až ustane déšť.
Hororovou grotesku Myši Natalie Mooshabrové na motivy psychologicko-sociálního románu Ladislava Fukse chystá mladá režisérka Kasha Jandáčková, která se ve VČD poprvé uvedla inscenací Podivný případ se psem. „Téměř detektivní příběh záhadné chudé vdovy, trýzněné vlastními dětmi, je jako stvořený pro divadlo – je plný napětí, tajemných postav a zlověstných záhad, které nás navíc často zavedou na mylnou stopu. Tíživé existenciální téma konfliktu člověka a osudu Fuks mistrně vyvažuje nečekaným humorem absurdních situací i dialogů a celé dílo korunuje vskutku překvapivou pointou,“ říká dramaturgyně Anna Hlaváčková.
Kabaret Arnošta Goldflama U Hitlerů v kuchyni měli diváci VČD zhlédnout už v roce 2020, pandemie covidu ho však posunula až do nadcházející sezóny. Groteskní výjevy ze života vůdce, plné černého humoru a nekorektních vtipů doprovázené písněmi skupiny Tiger Lillies, bude režírovat Miroslav Hanuš.
Režisér Michal Przebinda si pro svou práci na Malé scéně ve dvoře vybral text Stephena Sachse Kalifornská mlha. „Diváky čeká vyhrocený dialog krajně odlišných osobností, který pohne žebříčkem hodnot na obou stranách. Svedou ho spolu bývalá barmanka žijící v kempu na periferii a bývalý ředitel Metropolitního muzea umění. Bouřlivý duel mezi škrobeným intelektuálem a svéráznou ženou z okraje společnosti odhalí nečekaná tajemství a počáteční konverzační žánr se rozpoutá do napínavého thrilleru,“ slibuje dramaturgyně Jana Pithartová.
Radek Smetana
Kontakt:
Radek Smetana
Public Relations manažer
smetana@vcd.cz
tel: 466 616 412
nebo 602 595 016
Fotografie v tiskové kvalitě:
Všechny fotografie ve fotogaleriích u jednotlivých inscenací i u tiskových zpráv lze stáhnout v tiskové kvalitě
(přes šipku vpravo dole u vybrané
fotografie).