
VÝCHODOČESKÉ DIVADLO PARDUBICE

Ladislav Špiner se loučí s Donem Juanem
Po nedělní derniéře autorské pohádky Perný pernštejnský den se Východočeské divadlo Pardubice rozloučí s další inscenací – ve středu 26. února diváci v Městském divadle naposledy uvidí Molièrova Dona Juana, kterého ztvárňuje Ladislav Špiner, několikanásobný vítěz divácké ankety o nejoblíbenějšího pardubického herce. Juanova věrného sluhu Sganarela hraje Petr Borovec.
Komedii o člověku, který překračuje všechny hranice, pohostinsky nazkoušela Kateřina Dušková, která na velkém jevišti Východočeského divadla režírovala poprvé. Zkušenosti však již měla s pardubickou Malou scénou ve dvoře, kde v roce 2011 nastudovala scénické čtení hry Cizinci italského dramatika Antonia Tarantina.
„Klíč k Juanovi nevidím v pochopení jeho vztahu k ženám, ty se v naší inscenaci dostaly víc na okraj – vlastně jsou jen jakýmsi prostředkem k pojmenování Juanovy jinakosti, výjimečnosti, vyčleněnosti, vzdoru proti šedi,“ vysvětlila před premiérou Kateřina Dušková, která je dnes uměleckou šéfkou Horáckého divadla v Jihlavě, a vypíchla pro ni nejpodstatnější témata hry: „Jedinec, který se dobrovolně vyloučí ze společnosti, podle jejíchž pravidel není ochoten žít. Poznání a z něj pramenící smutek. Individualita versus mainstream. Vyprázdněnost vztahů a konzum v lásce a nejen v ní. Záměna láska / výkon. Marnost bytí. Přesycenost a z ní plynoucí vnitřní prázdnota. Strach.“
Premiéra pardubického zpracování legendárního Dona Juana s kostýmy Kristiny Matre Křížové, scénou Pavla Kocycha a hudbou Darka Krále se uskutečnila 1. prosince 2012 a od té doby dosáhla inscenace o vášnivém svůdci žen 27 repríz.
Komedii o člověku, který překračuje všechny hranice, pohostinsky nazkoušela Kateřina Dušková, která na velkém jevišti Východočeského divadla režírovala poprvé. Zkušenosti však již měla s pardubickou Malou scénou ve dvoře, kde v roce 2011 nastudovala scénické čtení hry Cizinci italského dramatika Antonia Tarantina.
„Klíč k Juanovi nevidím v pochopení jeho vztahu k ženám, ty se v naší inscenaci dostaly víc na okraj – vlastně jsou jen jakýmsi prostředkem k pojmenování Juanovy jinakosti, výjimečnosti, vyčleněnosti, vzdoru proti šedi,“ vysvětlila před premiérou Kateřina Dušková, která je dnes uměleckou šéfkou Horáckého divadla v Jihlavě, a vypíchla pro ni nejpodstatnější témata hry: „Jedinec, který se dobrovolně vyloučí ze společnosti, podle jejíchž pravidel není ochoten žít. Poznání a z něj pramenící smutek. Individualita versus mainstream. Vyprázdněnost vztahů a konzum v lásce a nejen v ní. Záměna láska / výkon. Marnost bytí. Přesycenost a z ní plynoucí vnitřní prázdnota. Strach.“
Premiéra pardubického zpracování legendárního Dona Juana s kostýmy Kristiny Matre Křížové, scénou Pavla Kocycha a hudbou Darka Krále se uskutečnila 1. prosince 2012 a od té doby dosáhla inscenace o vášnivém svůdci žen 27 repríz.
Radek Smetana

Kontakt:
Radek Smetana
Public Relations manažer
smetana@vcd.cz
tel: 466 616 412
nebo 602 595 016
Fotografie v tiskové kvalitě:
Všechny fotografie ve fotogaleriích u jednotlivých inscenací i u tiskových zpráv lze stáhnout v tiskové kvalitě
(přes šipku vpravo dole u vybrané
fotografie).