VÝCHODOČESKÉ DIVADLO PARDUBICE

VÝCHODOČESKÉ DIVADLO PARDUBICE

 

 

 

foto archiv
Pražské divadelní agentury Václava Hanzlíčka

 

Antonín Procházka – VĚRNÍ ABONENTI

Pražská divadelní agentura Václava Hanzlíčka

Komedie o tom, co se stane, když si manželé sednou v hledišti každý jinam a on dostane mladou půvabnou sousedku. Autor je považován za nejúspěšnějšího českého dramatika současnosti.

Režie: Antonín Procházka
Scéna: Karel Glogr
Kostýmy: Lenka Tesařová
Dramaturgie: Marie Caltová
Pohybová spolupráce: Bohumila Mejcharová

OSOBY A OBSAZENÍ
   Ríša . . . Václav Vydra
   Petra . . . Kateřina Hrachovcová / Andrea Černá
   Dana . . Jana Boušková
   1. herec . . Jakub Šťastný / Vilém Dubnička / P. Kikinčuk
   2. herec . . . Antonín Procházka
   biletářka . . . Štěpánka Křesťanová / Zita Pluháčková
   Alexandra . . . Tereza Francouzová / A. Vébrová
   herečka . . . Eva Jandlová


V HLAVNÍ ROLI DIVÁK

Divadelní diváci – jak zvláštní a nevyzpytatelné společenství! Každý z nich si nese do divadla svoje úzkosti, radosti, starosti i naděje. Řada individualit, které spojuje setmělý sál hlediště a dění na jevišti. Divadlo může zasáhnout emocionálně nebo také ukrutnou nudou. Škála mezi těmito krajními polohami má nekonečně variant. Sepětí mezi jevištěm a hledištěm se měn( představení od představení. Je předvídané a nepředvídatelné zároveň.

Jak už naznačuje titul Věrní abonenti, do tohoto prostředí divadla umístil Antonín Procházka děj naší komedie. Vychází, podle jeho vlastních slov, ze skutečné události.

Bývalá pokladní, paní Villová mi vyprávěla, jak jedni manželé, kteří léta chodili do divadla, propásli výměnu legitimace. Dostali sice abonentky, ale každý na jiné straně řady, a ten pán se zamiloval do své nové sousedky. A tak mě napadlo, jak se asi ten jejich vztah během sezóny vyvíjel a jestli na to měly vliv i hry, které se odehrály na jevišti. . .

Hlavní postavou je divák Ríša. Není náhodným divákem, ale tím, kterého abonentní legitimace opravňuje k pravidelným návštěvám divadla. Prizmatem jeho pohledu sledujeme nejen situace způsobené změnou sedadel, ale i jak divadlo prostupuje jeho životem. Vytržení ze zaběhnutého světa jistot do lákavého, ale nebezpečného citového dobrodružství se s děním jeviště organicky prolíná. Divadlo se stává osobním prožitkem, osobní prožitek divadlem. Propojení zlomku Ríšova osudu s divadelními scénami umožňuje rozehrání široké škály hravosti, fantazie a humoru. Marie Caltová Autor zůstává v pohledu na život věrný svému přesvědčení; člověk musí projít krizí, aby si uvědomil cenu partnera i vlastní identitu.

Antonín Procházka
(režisér, dramatik a scénarista)

Vystudoval DAMU v Praze. Dvaadvacet let působí v Divadle J. K. Tyla v Plzni a šest let hostoval v Národním divadle v Praze. Režíroval v mnoha českých divadlech. Napsal deset divadelních her (např. Klíče na neděli, Derniéra, Holka nebo kluk, Ještě jednou, pane profesore). Některé byly zfilmovány (S tvojí dcerou ne, Vraždy a něžnosti), přeloženy a hrají se ve Slovinsku, Polsku, Kanadě a na Slovensku. Spolupracuje s televizí a rozhlasem jako autor, herec a, režisér. Autor je považován za jednoho z nejúspěšnějších současných českých dramatiků.

» převzato ze stránek Pražské divadelní agentury Václava Hanzlíčka



 Copyright © 2000-2024, VČD Pardubice.  Všechna práva vyhrazena.
 Východočeské divadlo Pardubice, U Divadla 50, 531 62 Pardubice, tel: 466 616 411
 e-mail: vcd@vcd.cz  •  další kontakty  •  správce webu

 Obchodní oddělení, vstupenky, předplatné - tel. 466 616 432, večerní pokladna - 466 616 430, e-mail: obchod@vcd.cz

 
FERMANLOGIN