

VÝCHODOČESKÉ DIVADLO PARDUBICE


Adriana Marci (28. října – 13. prosince 2023)
Vysokomýtská výtvarnice Adriana Marci se věnuje malbě obrazů ve stylu geometrické abstrakce a op-artu, přičemž volně přechází mezi těmito dvěma styly.
Její cestu a výtvarný rukopis po stránce technické podpořilo vzdělání v oboru stavebním a následně soukromé studium malby a grafického designu.
Technika, kterou především využívá, je akryl na plátně. Kombinováním linií, geometrických tvarů, barvy a světla vytváří rozmanité kompozice malované s matematickou přesností. Při procesu tvorby se soustřeďuje na citlivé kombinování barevných odstínů a vytváření rytmicky opakujících se obrazců, které mohou působit dojmem iluzornosti nebo pohybu.
I když je geometrická malba založena na systémovosti a preciznosti, za abstraktními obrazci autorka nachází projev volně plynoucího univerzálního řádu, který v geometrické formě nacházíme v přírodě, v různých strukturách, ve vesmíru, ale i v odkazech starobylé architektury.
Její cestu a výtvarný rukopis po stránce technické podpořilo vzdělání v oboru stavebním a následně soukromé studium malby a grafického designu.
Technika, kterou především využívá, je akryl na plátně. Kombinováním linií, geometrických tvarů, barvy a světla vytváří rozmanité kompozice malované s matematickou přesností. Při procesu tvorby se soustřeďuje na citlivé kombinování barevných odstínů a vytváření rytmicky opakujících se obrazců, které mohou působit dojmem iluzornosti nebo pohybu.
I když je geometrická malba založena na systémovosti a preciznosti, za abstraktními obrazci autorka nachází projev volně plynoucího univerzálního řádu, který v geometrické formě nacházíme v přírodě, v různých strukturách, ve vesmíru, ale i v odkazech starobylé architektury.