
VÝCHODOČESKÉ DIVADLO PARDUBICE

Z dramaturgického archivu
V listopadovém díle naší pravidelné rubriky mapující bohatý repertoár VČD se přeneseme zpět v čase o pětatřicet let – konkrétně do 28. listopadu 1987, kdy měla na našich prknech premiéru Shakespearova tragédie ROMEO A JULIE. Předposlední pardubické uvedení této světoznámé hry inscenoval režisér Michael Tarant (v angažmá VČD v letech 1986–91), který do titulních rolí obsadil Josefa Vránu a Romanu Chvalovou v alternaci s Petrou Koželuhovou. (Jen připomeňme, že poslední zpracování s Josefem Pejchalem a Lucií Štěpánkovou v hlavních rolích u nás v roce 2004 režíroval Petr Novotný.)
Tarantovo moderní pojetí oblečené v kůži, s řetězy místo mečů, s živě hranou hudbou Vladimíra Mišíka a Petra Skoumala a v novém překladu Jiřího Joska vyvolalo poměrně velký rozruch, a to nejen v Pardubicích. Kontroverzní inscenace rozdělovala publikum i kritiku, přesto byla několikanásobně oceněna na televizním Festivalu aktualit a stala se i jeho vítězem!
Tarantovo moderní pojetí oblečené v kůži, s řetězy místo mečů, s živě hranou hudbou Vladimíra Mišíka a Petra Skoumala a v novém překladu Jiřího Joska vyvolalo poměrně velký rozruch, a to nejen v Pardubicích. Kontroverzní inscenace rozdělovala publikum i kritiku, přesto byla několikanásobně oceněna na televizním Festivalu aktualit a stala se i jeho vítězem!
Radek Smetana