
VÝCHODOČESKÉ DIVADLO PARDUBICE

Z dramaturgického archivu
V 80. letech minulého století ve VČD působil slovenský filmový režisér Ivan Balaďa, který patřil do generace tzv. československé nové vlny. V roce 1970 byl však jeho ještě nedokončený film Archa bláznů uzavřen do trezoru, a od té doby se pak věnoval především divadelní režii. Jeho stěžejní inscenací v Pardubicích byl Shakespearův HAMLET, od jehož premiéry uplyne 14. dubna přesně 40 let!
V titulní roli se alternovali Zdeněk Dolanský a Pavel Šrom (když nehráli Hamleta, ztvárňovali Horacia). Inscenace vycházela z principu divadla na divadle a otevírala se výstupem herců v prostoru ohraničeném železnými pruty, který připomínal klec. Za zmínku stojí i jméno Jiřího Stivína, který byl podepsán pod scénickou hudbou.
A závěrem ještě připomeňme, že posledním pardubickým Hamletem byl Josef Pejchal, který ho nastudoval v roce 2008 pod vedením režiséra Jiřího Seydlera.
V titulní roli se alternovali Zdeněk Dolanský a Pavel Šrom (když nehráli Hamleta, ztvárňovali Horacia). Inscenace vycházela z principu divadla na divadle a otevírala se výstupem herců v prostoru ohraničeném železnými pruty, který připomínal klec. Za zmínku stojí i jméno Jiřího Stivína, který byl podepsán pod scénickou hudbou.
A závěrem ještě připomeňme, že posledním pardubickým Hamletem byl Josef Pejchal, který ho nastudoval v roce 2008 pod vedením režiséra Jiřího Seydlera.
Radek Smetana