VÝCHODOČESKÉ DIVADLO PARDUBICE
Premiérové momentky
Od 27. února máme opět na repertoáru vrcholné dílo Josefa Topola Konec masopustu, jemuž současnou podobu vtiskl režisér Břetislav Rychlík. Pardubické uvedení z roku 1963 bylo velmi ceněné kritikou i samotným autorem, naši novou verzi už autor bohužel neuvidí, ale recenzentů z celé republiky se na premiéře sešlo nespočet a jejich bezprostřední ohlasy byly znovu kladné. Slovy chvály nešetřily ani další osobnosti politického a kulturního života, které si premiéru také nenechaly ujít. Sice ve foyer hrála cimbálovka z Kyjova, ale v divadle to spíš připomínalo premiérový rej v některém z významných pražských divadel. Pardubice byly svědkem divadelní události, která jednoznačně přesáhla hranice našeho regionu!
Nyní můžete nasát slavnostní premiérovou atmosféru alespoň z nabízených fotografií, které přijměte i jako pozvánku na některou z repríz naší nové inscenace Konce masopustu. Těšíme se na vás!
Nyní můžete nasát slavnostní premiérovou atmosféru alespoň z nabízených fotografií, které přijměte i jako pozvánku na některou z repríz naší nové inscenace Konce masopustu. Těšíme se na vás!
Radek Smetana
Premiéru předznamenala vernisáž výstavy grafik Dalibora Borovce, otce herce Petra Borovce, foto Jiří Sejkora
První gratulace a poděkování režiséra Břetislava Rychlíka patřila už na děkovačce Zdeně Bittlové, foto Jiří Sejkora
Zasloužené ovace si s kolegy vychutnávali Martin Mejzlík, Jana Ondrušková, Petr Borovec i Břetislav Rychlík, foto Jiří Sejkora
Radost po premiéře neskrývali hudební skladatel Petr Hromádka ani režisér Břetislav Rychlík, foto Jiří Sejkora
Premiéru Konce masopustu si nenechal ujít ani spisovatel a dramatik Pavel Kohout, jehož názor samozřejmě zajímal šéfredaktora pardubické redakce Deníku, mediálního partnera VČD, foto Jiří Sejkora
Martin Mejzlík si popremiérové veselí užíval ve společnosti své ženy Martiny (inspicientky VČD) a našich krejčových Jany Kosejkové a Jaroslavy Krejčové, foto Jiří Sejkora
Momentka z foyer s Láďou Špinerem, Petrou Janečkovou, herečkou Divadla v Dlouhé, pardubickou rodačkou Klárou Sedláčkovou-Oltovou a Pepou Pejchalem, foto Jiří Sejkora
Místopředsedkyně Senátu Miluše Horská si na společenském setkání ve foyer povídala se Zdeňkem Rumpíkem a jeho paní, foto Jiří Sejkora
Do Pardubic zavítali také herečka Národního divadla Eva Salzmannová a její muž, novinář a dramatik Karel Steigerwald, foto Jiří Sejkora
Popremiérové setkání Vlastimila Harapese s dramaturgem Zdeňkem Janálem a choreografkou Hanou Achilles, foto Jiří Sejkora
Nejen před představením, ale i po něm zpříjemňovala uvolněnou atmosféru kyjovská cimbálovka, foto Jiří Sejkora
Zdeněk Rumpík s Janou Ondruškovou neodolali rytmům cimbálovky a pořádně to roztočili..., foto Jiří Sejkora
Naše zpracování Konce masopustu zhlédla také Topolova spolužačka z DAMU, dramaturgyně Brigita Hertlová, foto Jiří Sejkora
Režisérova manželka Monika Rychlíková, rovněž režisérka, v rozhovoru s novinářem Jiřím Peňásem a Eliškou Wagnerovou, foto Jiří Sejkora
Pepu Lásku na premiéře podporovaly přítelkyně Eliška Dohnalová, herečka příbramského divadla, a jeho maminka, foto Jiří Sejkora
Popremiérová oslava se postupně přenesla do divadelního klubu, kde nechyběli Lída Mecerodová, Lexa Postler ani Jana Ondrušková, foto Jiří Sejkora
Z foyer se do suterénního divadelního klubu přestěhovala i cimbálovka, takže i zde se pak zpívalo a tančilo..., foto Jiří Sejkora
V divadelním klubu se také sešli režisérka Andrea Sedláčková, Jiří Peňás a Karel Steigerwald, foto Jiří Sejkora
Nedělní premiéru navštívil Karel Schwarzenberg, jehož v Pardubicích přivítal ekonomický náměstek divadla Bohumil Kos, foto Jiří Sejkora