VÝCHODOČESKÉ DIVADLO PARDUBICE

MŮJ ÚČET
7. leden 2016

Nevšední začátek Konce masopustu

Noví režiséři s sebou přinášejí i nové postupy. Režisér Radovan Lipus zahájil zkoušení tragikomedie Duše – krajina širá v příjemné secesní kavárně, neboť autor hry – prozaik, dramatik a lékař Arthur Schnitzler – často svá díla ve vídeňských kavárnách tvořil. Režisér Břetislav Rychlík přišel s nápadem přesunout první čtenou zkoušku Konce masopustu z divadelní zkušebny do muzea masopustních obchůzek v památkové rezervaci lidové architektury Betlém, a tak herci ve středu 6. ledna odjeli do nedalekého Hlinska, kde hru poprvé společně nejen přečetli, ale také si o ní i autorovi povídali, a navíc zde načerpali dostatek inspirace i informací o masopustních maškarách, které v Topolově hře hrají velkou roli.
Radek Smetana

Příjezd do Betléma na zahajovací zkoušku, foto Jiří Sejkora
Výklad o lidové architektuře, tradicích i životě na vsi, foto Jiří Sejkora
Zdena Bittlová s Josefem Pejchalem při prohlídce expozice, foto Jiří Sejkora
Zdeněk Rumpík s masopustní maskou, foto Jiří Sejkora
Lexa Postler i Honza Musil pro zahřátí popíjeli čaj, foto Jiří Sejkora
Zkoušení Konce masopustu pak zahájil režisér Břetislav Rychlík, foto Jiří Sejkora
Kostýmní výtvarnice Eva Jiřikovská seznámila herce s návrhy kostýmů, foto Jiří Sejkora
Martina Sikorová s jedním z mnoha originálních návrhů, foto Jiří Sejkora
Čtená zkouška, foto Jiří Sejkora
Představitel hlavní role Martin Mejzlík, foto Jiří Sejkora
Láďa Špiner a Pepa Láska, foto Jiří Sejkora
Jana Ondrušková a Lída Mecerodová, foto Jiří Sejkora
Veronika Macková, foto Jiří Sejkora
Režisér Břetislav Rychlík, foto Jiří Sejkora