VÝCHODOČESKÉ DIVADLO PARDUBICE
I Maryša zanechala stopu v Cenách Thálie
7. září byly vyhlášeny nominace letošních Cen Thálie. Již jsme uveřejnili, že své „želízko v ohni“ má v kategorii muzikál, opereta a jiný hudebně-dramatický žánr i Východočeské divadlo. Šanci získat svou první Cenu Thálie má Petra Janečková, která porotu oslnila v roli Emilie Marty v Makropulos musical v režii Petra Novotného. V jejím oboru se do užší nominace dostaly ještě Hana Holišová a Michaela Horká. Držitelku Ceny Thálie 2023 se dozvíme 30. září, kdy se v Národním divadle uskuteční slavnostní vyhlášení přenášené Českou televizí.
Pardubické divadlo však uspělo také v činohře. Komise hodnotící činoherní představení si všimla hereckého výkonu Petra Dohnala coby Lízala v Maryše v režii Kashy Jandáčkové a zařadila ho mezi deset nejlepších v minulé sezóně!
Z inscenačního týmu Maryši během zveřejňování nominací Cen Thálie zaznělo i jméno tanečníka Martina Talagy, jenž stojí za choreografií pardubického zpracování dramatu bratří Mrštíků. Martin Talaga se zařadil mezi nominované v kategorii alternativní divadlo za performerský výkon ve své vlastní choreografii v sólové inscenaci Headless Mule, v níž interpretuje démonickou postavu z brazilské mytologie. „Martin Talaga razantně boří tradiční estetické představy o krásném těle. Ve svém projevu je až brutálně syrový, technicky náročné prvky proměňuje v silová fyzická jednání. Jeho tělesné a performerské zkušenosti a fyzické a pohybové schopnosti mu umožňují být po celý čas suverénní a přitom v každém okamžiku zranitelný, bolestně útrpný. Jeho projev je autentický, strhující, jeho sólo magicky extatické,“ uvádí Kateřina Rathouská, předsedkyně alternativní poroty.
Pardubické divadlo však uspělo také v činohře. Komise hodnotící činoherní představení si všimla hereckého výkonu Petra Dohnala coby Lízala v Maryše v režii Kashy Jandáčkové a zařadila ho mezi deset nejlepších v minulé sezóně!
Z inscenačního týmu Maryši během zveřejňování nominací Cen Thálie zaznělo i jméno tanečníka Martina Talagy, jenž stojí za choreografií pardubického zpracování dramatu bratří Mrštíků. Martin Talaga se zařadil mezi nominované v kategorii alternativní divadlo za performerský výkon ve své vlastní choreografii v sólové inscenaci Headless Mule, v níž interpretuje démonickou postavu z brazilské mytologie. „Martin Talaga razantně boří tradiční estetické představy o krásném těle. Ve svém projevu je až brutálně syrový, technicky náročné prvky proměňuje v silová fyzická jednání. Jeho tělesné a performerské zkušenosti a fyzické a pohybové schopnosti mu umožňují být po celý čas suverénní a přitom v každém okamžiku zranitelný, bolestně útrpný. Jeho projev je autentický, strhující, jeho sólo magicky extatické,“ uvádí Kateřina Rathouská, předsedkyně alternativní poroty.
Radek Smetana