VÝCHODOČESKÉ DIVADLO PARDUBICE
Baroko pro oko se vrací na Malou scénu
Projekt Tisíce let hudby z roku 2011 s podtitulem Od pravěku k renesanci měl u dětí (i učitelů) velký úspěch, proto se dočkal pokračování. BAROKO PRO OKO je název druhého dílu zábavně-vzdělávacího cyklu na Malé scéně ve dvoře, který nás následně zavedl do Evropy 17. století. Tuto dobrodružnou cestu podnikli naši herci spolu se členy Komorní filharmonie Pardubice. Oba díly se dočkaly mnoha repríz a časem se ukázalo, že by bylo vhodné je znovu zopakovat. Martin Mejzlík, jeden z představitelů obou částí Tisíce let hudby, o tom říká: „Když jsem byl na besedách na školách, kantoři mi často říkali, že se jim tento náš projekt moc líbil, že jsou na něj moc dobré ohlasy. A děti pořád dorůstají, proto se to dá hrát téměř donekonečna.“
Hrálo se pro děti prvního i druhého stupně, pokaždé se herci museli přizpůsobit divákům, hrát trochu jinak, aby je zaujali. A jak sami interpreti říkají, cítili, že jsou s obecenstvem napojeni, že interakce, o kterou usilovali, funguje. Jana Ondrušková, účinkující v prvním dílu, to popsala: „Děti seděly jako pěny a zároveň reagovaly, kde se to očekávalo. Určitě se nenudily a nebály se, byly spontánní.“
Pro velký úspěch se tedy první díl zopakoval a teď se „oprašuje“ a přezkušuje jeho pokračování – BAROKO PRO OKO. Tentokrát bude partnerkou Martina Mejzlíka Veronika Malá a na mnoho nástrojů opět zahrají Martina Čechová, autorka samotného textu, a Radek Pokorný, členové pardubické filharmonie. V necelé hodince se před zraky diváků opět odehraje zázrak zrození barokní hudby, připomene se blahobytná Francie za vlády krále Ludvíka XIV. Seznámíme se s jeho dvorním skladatelem Jeanem Baptistou de Lully i divadelním autorem a principálem Molièrem. Dále se vydáme do Itálie, kde se setkáme s Antoniem Vivaldim, a pobavíme se na nikdy nekončícím karnevalu, v Německu se necháme uchvátit božskou hudbou Johanna Sebastiana Bacha a v Londýně nás oslní Georg Friedrich Händel… Obnovená premiéra inscenace Tisíce let hudby II aneb Baroko pro oko se bude konat 26. února dopoledne na Malé scéně ve dvoře.
Hrálo se pro děti prvního i druhého stupně, pokaždé se herci museli přizpůsobit divákům, hrát trochu jinak, aby je zaujali. A jak sami interpreti říkají, cítili, že jsou s obecenstvem napojeni, že interakce, o kterou usilovali, funguje. Jana Ondrušková, účinkující v prvním dílu, to popsala: „Děti seděly jako pěny a zároveň reagovaly, kde se to očekávalo. Určitě se nenudily a nebály se, byly spontánní.“
Pro velký úspěch se tedy první díl zopakoval a teď se „oprašuje“ a přezkušuje jeho pokračování – BAROKO PRO OKO. Tentokrát bude partnerkou Martina Mejzlíka Veronika Malá a na mnoho nástrojů opět zahrají Martina Čechová, autorka samotného textu, a Radek Pokorný, členové pardubické filharmonie. V necelé hodince se před zraky diváků opět odehraje zázrak zrození barokní hudby, připomene se blahobytná Francie za vlády krále Ludvíka XIV. Seznámíme se s jeho dvorním skladatelem Jeanem Baptistou de Lully i divadelním autorem a principálem Molièrem. Dále se vydáme do Itálie, kde se setkáme s Antoniem Vivaldim, a pobavíme se na nikdy nekončícím karnevalu, v Německu se necháme uchvátit božskou hudbou Johanna Sebastiana Bacha a v Londýně nás oslní Georg Friedrich Händel… Obnovená premiéra inscenace Tisíce let hudby II aneb Baroko pro oko se bude konat 26. února dopoledne na Malé scéně ve dvoře.
Jana Uherová